În căutare de chiriaşi proprietarii de spaţii comerciale de pe Calea Victoriei au apelat la conceptul numit pop-up şi închiriează magazinele pe o perioadă de o zi până la o lună. Ideea nu este nouă, în ţările europene şi în America retailerii au făcut din asta o practică încă din 2003.
Primul magazin de tip pop-up de la noi a fost deschis pe Calea Victoriei şi se numeşte Syoss Hair Academy, potrivit firmei de consultanţă imobiliară King Sturge. Firma a închiriat spaţiul fostului magazin Versace Jeans pentru o perioadă de 30 de zile. Deşi este prima încercare de acest tip de la noi, în America acest concept este practicat, încă din 2003, de companii de cosmetice sau chiar de cele care vând produse online. Publicaţia de retail "Trendwatching" dă şi un exemplu. În 2004, retailerul online de produse cu discount Bluefly.com a închiriat un spaţiu de 4.200 de metri pătraţi în centrul New York-ului pentru o lună. Rezultatul? A vândut întreg stocul de produse din sezonul trecut.
Un alt exemplu este producătorul de mașini Lexus care a închiriat un spațiu de retail pentru găzdui creațiile a trei artiști - un fotograf, un producător video și un sculptor în lemn - prin aceștia compania dorind să promoveze noul model de mașină care se parchează singură. Alte companii precum JVC, Fila, Ford, Nike, Gap, Wal-Mart, au folosit conceptul pentru a-și promova brandurile.
Ce câştigă retailerii
În condiţiile în care multe firme precum Gap sau Hugo Boss au renunţat la magazinele de prezentare de pe Calea Victoriei, spaţiile rămase goale sunt acum valorificate prin închirierea către companii care doresc un spaţiu stradal pentru a-şi expune marfă însă nu-şi permit acest lucru pentru o perioadă îndelungată. "Calea Victoriei, asemeni altor artere importante din București, a avut parte de multe schimbări de chiriași în ultimii doi ani, zona dinspre Piața Victoriei fiind