Intraţi mai târziu pe piaţa serviciilor bancare pentru persoane fizice, olandezii de la ING susţin că sunt în plan cu achiziţia de clienţi noi şi pariază mai departe pe formula "produse puţine, bune şi servicii recunoscute prin calitate".
Piaţa bancară va fi mai "mobilă" în urma aplicării noilor prevederi privind contractele de credit, preţurile creditelor vor fi mult mai transparente, iar consumatorul va putea compara mult mai uşor ofertele băncilor, în condiţiile în care oricum este din ce în ce mai bine informat şi mai atent la diferitele opţiuni de pe piaţă, spune Maria Cristina Matei, director general adjunct (vicepreşedinte) pe retail al ING Bank.
"Agitaţia care s-a creat în ultima perioadă nu face bine nimănui, însă emoţiile sunt foarte puternice pentru că au şi fost multe abuzuri în trecut, iar ordonanţa 50 a adăugat o stare de emoţie nouă pentru că s-a văzut în ea o posibilitate de a se ajunge la preţuri diminuate. Faptul că nu specifică modalitatea de translatare a contractelor pe noua legislaţie reprezintă o deficienţă a ordonanţei, pentru că altfel n-ar mai fi fost atâtea discuţii. Noi considerăm că principiul potrivit căruia ordonanţa nu schimbă preţul din contract ni se pare singurul posibil", a declarat şefa retailului ING.
Matei, 37 de ani, ocupă această funcţie din aprilie, după ce a lucrat timp de 14 ani pentru sucursala locală a băncii olandeze.
La ING, noul preţ al unui credit vechi în euro care se baza pe o dobândă de referinţă internă a băncii este format din media EURIBOR pentru luna iunie (1,28%) plus 2,25% (diferenţa dintre EURIBOR şi fosta rată de referinţă) plus vechea marjă a contractului (procent fix).
"Noi am crezut că este cel mai transparent mod de a face această translatare a preţului, arătând din ce este compusă noua marjă atât timp cât EURIBOR rămâne singurul element variabil. Avem cereri de clar