Primul magazin de tip "pop-up" din România - care funcţionează pe o perioadă limitată de până la 30 de zile - a fost deschis în Bucureşti de compania Henkel sub brandul Syoss Hair Academy. Aici vor fi comercializate produse pentru îngrijirea părului. Unitatea va funcţiona în locul fostului magazin Versace Jeans de pe Calea Victoriei.
"Avantajele acestor magazine ţin de crearea sentimentului de «nou», de exclusivitate şi elementul-supriză caracteristic unei promoţii. De obicei, un pop-up store e mai puţin costisitor decât o reclamă la televiziune, iar efectul este acelaşi", spune Carmen Ravon, consultant din cadrul King Struge.
Conceptul a apărut în anul 2003 şi este foarte cunoscut în oraşe ca New York, Tokio, Londra, Shanghai, Paris, Berlin, Stockholm şi Los Angeles, prezentând concepte noi, ediţii limitate sau lansând designeri şi colecţii. Un astfel de exemplu este producătorul de maşini Lexus care a închiriat un spaţiu de retail pentru găzdui creaţiile a trei artişti avangardişti - un fotograf, un producător video şi un sculptor în lemn - prin aceştia compania dorind să sublinieze inovatia şi design-ul noului model de maşină care se parchează singură. Alte companii ca JVC, Fila, Ford, Nike, Gap, Wal-Mart au folosit conceptul pentru a-şi promova brandurile.