Compania elveţiană Nestlé, cel mai mare jucător pe piaţa cafelei instant cu Nescafe, a anunţat că va deschide în următoarea perioadă două cafenele, în centrul Bucureştiului şi al Craiovei, care vor fi operate de parteneri mai vechi ai producătorului.
Investiţiile în aceste proiecte pot fi estimate la circa un milion de euro şi reprezintă reluarea ofensivei elveţienilor pe segmentul cafenelelor, după doi ani şi jumătate de la renunţarea la trei locaţii din Bucureşti.
Partenerii companiei în extinderea lanţului de cafenele Nescafe sunt firma elenă Dyonissos Group şi Biologistics, un distribuitor din Craiova al automatelor de cafea Nestlé Professional.
Dyonissos Group operează de circa doi ani şi jumătate şi cafeneaua Nescafe din mallul Băneasa Shopping City din Bucureşti, în timp ce Biologistics distribuie din 2004 automatele de cafea ale Nestlé în şase judeţe din sudul ţării.
În Bucureşti, lanţul Café Nescafe va intra în piaţa Romană, o zonă ultra-centrală cu chirii de circa 40 de euro pe metru pătrat, ceea ce reprezintă reluarea ofensivei companiei elveţiene pe acest segment, după ce în 2008 aceasta a renunţat la două locaţii centrale din Unirea Shopping Center şi Bucureşi Mall şi la un spaţiu din mall-ul Plaza Bucureşti deţinut de Anchor Group. Ultimele două spaţii au fost preluate de către Kraft Foods pentru primele inaugurări de cafenele Jacobs din Bucureşti, acestea fiind operate de un partener al companiei americane.
"Este adevărat că în 2008 nu a existat un focus pe acest canal, dar nu am renunţat la ideea de a deschide cafenele. Suntem însă foarte atenţi la selecţia partenerilor şi a locaţiilor, întrucât ne dorim colaborări pe termen lung", a afirmat Ştefan Neagoe, Country Business Manager al Nestlé Professional, divizia de automate de cafea a companiei Nestlé.
Prima cafenea Nescafe de pe piaţa locală a fost deschisă în anul