Producătorii de vin din Iaşi, obişnuiţi să fie gazdele celor care îşi iau tot anul vin din cramele lor, au descoperit reţeta pentru a atrage turişti. Pornind de la ideea că Iaşiul poate fi promovat şi prin vinurile sale, specialiştii în turism le-au făcut în această vară o serie de vizite şi au testat potenţialul turistic al cramelor. Ca urmare a parteneriatelor încheiate, turiştii pot face "un tur de oraş cu vinuri de Iaşi". Sursa: Maria Craus
Sătui să-i ducă pe turişti să vadă clădiri-monument înconjurate de schele şi cu lacăt pe uşă, operatorii de turism s-au orientat în ultima vreme spre cramele micilor şi marilor producători de vin. O degustare de vinuri la cramă poate fi oricând "sarea şi piperul" unui tur de oraş gândit pentru un grup venit la Iaşi în scop de afaceri sau în plimbare.
Pentru ca o astfel de vizită să fie reuşită, cei care lucrează în turism oferă consultanţă proprietarilor de crame şi le sugerează să nu privească aceaste vizite ale turiştilor doar ca pe o afacere.
"Potenţialul turistic al vinului de Iaşi este insuficient valorificat, ne-am propus să depăşim acest inconvenient prin vizite acasă la producători şi am încercat să evaluăm în ce măsură cramele pot deveni un punct de atracţie pentru turişti. Vinul este o parte a brandului turistic Iaşi. În crame pot fi organizate întâlniri foarte frumoase cu degustări de vinuri care să lase unui vizitator o amintire plăcută", a declarat Florin Bărhălescu, directorul unei agenţii de turism din Iaşi.
Turiştii interesaţi de cramele din oraş au ocazia să trăiască trei experienţe diferite. "Drumul vinului" pe care sunt invitaţi să-l parcurgă începe cu degustarea vinului liturgic în crama primenită a Mănăstirii Cetăţuia, unde au parte de primirea unor duhovnici care ştiu să însoţească vinul cu pilde despre setea sufletească.
Drumul se continuă apoi prin cramele Gramma, ce aparţin une