120 de copii cu deficienţe băimăreni de la Şcoala Generală nr. 2 au început astăzi un nou an şcolar. Suferă de autism, epilepsie, retard mintal, sindrom Down, au diverse deficienţe psihomotorii. Sunt copii bătuţi de soartă, cu vârste cuprinse între 7 şi 16 ani, care, totuşi, privesc cu optimism viaţa şi viitorul.
Dimineaţă încărcată de emoţii pentru cei 120 de copii care învaţă la Şcoala Generală pentru copii cu deficienţe nr. 2 din municipiu: astăzi, la ora 10.00, în curtea unităţii a avut loc festivitatea deschiderii noului an şcolar. „Ca în fiecare an, ne pregătim să-i întâmpinăm pe copii aşa cum se cuvine. Suntem pregătiţi pentru un nou an şcolar, în care continuăm lupta pentru ca aceste suflete să se poată integra, pe viitor, în societate", spune directoarea şcolii, profesoara Marinela Pop.
„Nu e mai greu. E altfel"
Pe lângă cele 9 clase, mai funcţionează şi altele trei externe, destinate elevilor înscrişi cu deficienţe locomotorii, precum şi trei grupe de grădiniţă. „Avem cabinete de logopedie, de kinetoterapie şi de psihodiagnoză. Mulţi ne întreabă dacă e mai greu să lucrezi cu copiii cu deficienţe. Nu e mai greu. E doar altfel", arată Marinela Pop. Majoritatea dascălilor de la Şcoala Generală pentru copii cu deficienţe nr. 2 sunt absolvenţi ai facultăţilor de Psihologie sau Psihopedagogie.
„Nu mi-aş putea părăsi copilul!"
Majoritatea copiilor care învaţă la Şcoala Generală pentru copii cu deficienţe nr. 2 provin din familii în care părinţii au acceptat situaţia şi au ales să nu-i abandoneze pe cei mici, în ciuda bolilor cu care au venit pe lume. Andrei P. are 13 ani şi este în clasa a VI-a. „Problemele au început când avea 5 ani. Atunci ne-am dat seama că ceva nu e în regulă cu el. Este greu de stăpânit, are nevoie de atenţie sporită din partea profesorilor, a fost diagnosticat cu tulburare pervazivă de dez