Consecintele crizei financiare mondiale continua sa se resimta in Europa Centrala, iar companiile se confrunta, in continuare, cu o serie de probleme-cheie cum ar fi disponibilitatea finantarii, inasprirea reglementarilor si consumul scazut, se arata intr-un raport Deloitte, bazat pe opiniile a 30 de directori executivi care conduc unele dintre cele mai mari companii active in regiune.
In acest raport, partenerii Deloitte furnizeaza informatii cu privire la confruntarile pe care le vor avea, in urmatoarele 12 luni, companiile din 7 domenii cheie (domeniul bancar, asigurari, constructii, retail, energie, industria prelucratoare si telecomunicatiile), precum despre riscurile inca existente pe pietele din Europa Centrala.
Expertii Deloitte sunt de parere ca, intr-un mediu economic al schimbarilor, companiile au inceput sa se repozitioneze pentru a profita de oportunitatile viitoare.
"Acest lucru nu este in primul rand o chestiune de dimensiune, ci de eficienta si de capacitatea de a reactiona la schimbarile de pe pietele locale si regionale. Pentru multe companii, acest lucru a dus la un proces de centralizare, menit sa imbunatateasca si sa accelereze procesele decizionale. Acest lucru a fost evident in special in zona constructiilor.
In plus, serviciile de sprijin devin rationalizate intr-un efort de a avea costuri mai scazute. Call center-urile si utilizarea social media, impreuna cu incercarile de fidelizare a clientilor, au jucat un rol mare in domeniul concurentei, care a devenit tot mai aprinsa", se arata in raportul Deloitte.
Una dintre principalele provocari de care se va lovi mediul de afaceri central-european va fi regimul reglementarilor post-criza, un numar de industrii urmand sa se supuna mai multor reglementari la scara europeana si nationala, ce vor avea scopul de a preveni o criza financiara sim