Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, marţi, la dezbaterea publică organizată cu privire la Regulamentul privind amplasarea mijloacelor de publicitate că doreşte să reglementeze haosul din outdoor care a ajuns să creeze un peisaj urban "dezagreabil", transmite Mediafax.
Ministrul a spus că doreşte să ţină cont mai mult de părerea specialiştilor în materie de arhitectură şi peisagistică în detrimentul părerii administraţiei publice locale.
Elena Udrea a explicat că acest lucru este urmarea faptului că "administraţia publică este formată în mare parte din politicieni", acest segment rezistând mai greu presiunilor diverselor grupuri de interese.
Întrebată despre termenul până la care panourile instalate în mod legal în Capitală vor putea fi menţinute, Udrea a răspuns că acest termen este 31 martie 2011, deoarece reglementarea amplasării panourilor publicitare trebuie făcută "atunci când există cadru legislativ şi voinţă, dar şi proiectul de reglementare gata finalizat".
"Dacă argumentul este unul politic, acela de a aştepta alegerile, nu văd ce caută politicul să se amestece în urbanism şi în amenajarea peisajului", a spus Udrea, precizând că şi ea este un politician care, probabil, va candida la viitoarele alegeri.
"Şi eu sunt politican. Şi eu voi candida, probabil că şi eu îmi voi căuta panouri, dar asta nu înseamnă că vreau să fac asta în detrimentul bucureştenilor", a precizat Elena Udrea.
Chiliman: Primăriile ar trebui să poată decide amplasamentul panourilor publicitare
Edilul sectorului 1, Andrei Chiliman, a declarat, marţi, că primăriile ar trebui să poată decide amplasamentul panourilor publicitare, iar toţi operatorii de publicitate să aibă şanse să participe la licitaţiile organizate ulterior.
Astfel, primarul sectorului 1 a arătat că din proiectul Regulamentului pri