Aceasta este propunerea consultantului german pentru fluidizarea traficului. După ce în urmă cu o lună a prezentat datele preliminare de trafic, consultantul Primăriei Arad vine acum cu propuneri de rezolvare.
După ce în urmă cu câteva săptămâni au prezentat un raport preliminar al studiului de trafic, nemţii propun acum soluţii concrete de fluidizare a traficului: parcări mai scumpe în centru şi intervale de parcare reduse.
„Ideea este de a elibera drumurile din oraş de autobuze şi de a consolida sistemul de tramvaie. În alte oraşe mai mari, acest lucru funcţionează numai dacă există restricţii de trafic în centrul oraşului, cum ar fi accesul limitat, capacitatea de parcare limitată sau taxele mari de parcare”, a declarat Manfred F. Brenner, directorul firmei germane de consultanţă. Consultantul german a propus astfel limitarea parcărilor în centru la maximum două ore, iar pe străzile adiacente din centrul vechi să aibă prioritate parcările rezidenţiale, pe bază de abonament gratuit.
Trotuare mai înguste
„O altă propunere a consultantului se referă la crearea de piste de biciclete, ceea ce ar oferi soluţii de transport alternative pentru arădeni”, a declarat Corina Drăghici, purtător de cuvânt al primăriei, care a a adăugat că şi reducerea lăţimii trotuarelor din centru cu un metru ar crea spaţiu suplimentar pentru maşini, adică o bandă de siguranţă de doi metri lăţime.
Şi în privinţa trecerilor de pietoni, specialiştii germani sunt de părere că în centru acestea nu sunt suficiente şi că ar trebui găsite soluţii de mărire a numărului acestora. „Cele propuse de consultant sunt soluţii viabile pe termen scurt, dar aplicarea lor e dependentă de existenţa fizică a unor dispozitive de blocare a accesului şi a tehnicilor de supraveghere”, a explicat Adrian Lile, şef SPR Arad.