Britanicii au recrutat-o pe Andreea Lupea, fostul director operaţional al reţelei Real România.
Tesco, cel mai mare retailer britanic, cu vânzări de 62 de miliarde de lire sterline, stă cu ochii pe România pentru a-şi face intrarea pe piaţă cu divizia de hipermarketuri, au declarat pentru ZF surse din piaţă.
În contextul actual, în care marile lanţuri de magazine de profil au frânat puternic expansiunea şi chiar au făcut disponibilizări pentru a-şi consolida businessul lovit de scăderi de consum, sunt şanse foarte mari ca intrarea unui gigant în comerţ să se realizeze printr-o achiziţie. Singurii operatori de hipermarketuri activi în acest moment la nivel local sunt companii de talie internaţională, Carrefour, Real (Metro Group), Cora, Auchan şi Kaufland, aceştia realizând în 2009 vânzări cumulate de circa trei miliarde de euro, în scădere cu 10% faţă de anul anterior.
"Nu avem planuri curente pentru intrarea pe piaţa din România. În general, nu răspundem speculaţiilor privind planurile de viitor ale companiei noastre", a declarat pentru ZF Tom Hoskin, Head of Corporate Media la Tesco.
Interesul britanicilor pentru piaţa românească poate fi confirmat de recrutarea unuia dintre cei mai cunoscuţi manageri din retailul local, Andreea Lupea. Managerul de 35 de ani a fost director operaţional la Real Hypermarket România din 2005 şi până în luna aprilie a acestui an, când compania a anunţat plecarea ei din grup "pentru a se dedica unor proiecte personale". Ea a mai lucrat şi la Metro Cash & Carry România, unde a fost promovată în 2003 de pe poziţia de director de magazin pe cea de manager regional al reţelei.
Real a fost până în acest an cel mai expansiv operator de hipermarketuri de pe piaţa locală. Hoskin a confirmat faptul că fostul COO al Real lucrează acum pentru Tesco.
Tesco este cel mai mare retailer britanic şi al patrule