Peste 7.000 de panouri publicitare dintr-un total de 18.000 înregistrate la nivel naţional au fost amplasate ilegal, a declarat, marţi, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea la dezbaterea publică pe proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului cadru privind amplasarea mijloacelor de publicitate. “Am decis să dăm o misiune Inspectoratului de Stat în Construcţii, de a inventaria panourile publicitare la nivel naţional şi legalitatea lor. Există 1
Peste 7.000 de panouri publicitare dintr-un total de 18.000 înregistrate la nivel naţional au fost amplasate ilegal, a declarat, marţi, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea la dezbaterea publică pe proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului cadru privind amplasarea mijloacelor de publicitate.
“Am decis să dăm o misiune Inspectoratului de Stat în Construcţii, de a inventaria panourile publicitare la nivel naţional şi legalitatea lor. Există 18.000 de panouri, la nivel naţional. Dintre acestea, 7.000 de panouri au fost amplasate ilegal. Ilegal faţă de actualele legi, care sunt foarte permisive. Au fost amendate fie primăriile, fie firmele. Unele firme au obţinut autorizaţie, altele au fost desfiinţate. Din 7.000 de panouri, 4.000 au intrat în legalitate sau au fost desfiinţate”, a afirmat Elena Udrea.
Proiectul de act normativ a fost lansat în dezbatere publică pe 9 septembrie, iar după 15 zile de la această dată ar urma să fie propus spre aprobare guvernului.
Ministrul Dezvoltării a precizat că, potrivit Regulamentului MDRT, primăriile sunt obligate să formuleze reguli proprii privind amplasarea panourilor publicitare.
“Primăriile sunt obligate să formuleze un regulament propriu, dar nu cu norme mai permisive decât cele din Regulamentul MDRT. Sperăm ca până la 31 decembrie panourile amplasate ilegal să dispară”