Expoziţia lui Cristian Scutaru, deschisă la Galeria MORA, îşi propune, prin esenţializare şi simplificare, să aibă un impact cât mai direct asupra privitorului. Sexul minimalist, sexul ca geometrie, redus la linie şi formă, din lucrările artistului este şi o formă de protest faţă de deprecierea sexualităţii în societatea consumeristă.
„21 stencils of sex" se intitulează expoziţia, iar cele 21 de lucrări grupate sub acest generic nu au nimic de-a face cu ceea ce, în mod comun, se numeşte „artă erotică". Cine urcă înnebunitoarea scară în spirală, pentru a ajunge în Galeria MORA, va găsi, în cele trei micuţe săli de expunere, pânze care, departe de a se adresa libidoului, conceptualizează şi esenţializează, cu o nedisimulată intenţie manifestă.
„Cock in the hole"
Sexul este redus la geometrie, la linie şi formă, golit de orice altă componentă, iar desenul pare o pură abstracţie, urmând reguli strict geometrice. Pânzele înrămate cu grijă au, în general, ca fundal culoarea roz, câteodată, rar, mov. Nu numai datorită simbolisticii culorii: rozul e una din puţinele culori care se împacă cu un desen negru minimal, spre deosebire de oranj, explică autorul. Denumirile tablourilor se compun, la rândul lor, din câteva cuvinte în engleză, repetate intensiv: „cock", „pussy", „hole", „boogs" abundă, culminând cu seria „cock in the hole".
Deşi nu este un practicant al street art-ului, Cristian Scutaru şi-a dorit, cu aceste lucrări, să obţină un efect similar celui al stencil-urilor de pe stradă: să creeze nişte imagini uşor de reţinut, care să se întipărească în mintea privitorului. „Vreau ca, la fel când cineva găseşte un capac roşu pe stradă şi îl recunoaşte ca fiind de Coca-Cola (sau de Pepsi, dacă-i albastru), vizitatorul să recunoască aceste imagini, să le vadă ca pe nişte şabloane", spune artistul, care se declară un adept al „artei b