Radu Timiş, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori locali, proprietarul CrisTim, un business de 86 mil. euro în industria mezelurilor, şi-a conturat un plan de creştere a vânzărilor pentru următorii trei ani prin care încearcă să rămână lider pe piaţă şi după fuziunea dintre rivalii de la Caroli Foods Group şi Tabco-Campofrio, care a creat un grup cu afaceri de 120 mil. euro.
Timiş consideră că principalul atu în faţa competitorilor este dat de natura businessului antreprenorial - posibilitatea de a lua decizii rapid.
Omul de afaceri încearcă să profite la maximum de cele 18 luni necesare pentru integrarea şi eficientizarea afacerilor deţinute de noul grup Caroli, pentru a dezvolta portofoliul de produse, propria reţea de magazine şi exporturile.
Strategia lui Timiş vine în contextul în care grupul Caroli (format după fuziunea dintre Caroli Foods Group şi Tabco-Campofrio) a anunţat că ţinteşte afaceri de 200 mil. euro în 2013 şi creşterea cotei de piaţă de la 16% la 20%.
De cealaltă parte, antreprenorul român a decis să investească în 2011 şapte milioane de euro pentru creşterea capacităţii de producţie şi modernizarea sistemului de logistică, după ce a alocat anul acesta patru milioane de euro pentru a intra pe o nouă piaţă, cea a cărnii proaspete.
Unitatea de producţie a CrisTim din Filipeştii de Pădure, judeţul Prahova, a atins capacitatea maximă pentru mezelurile crud-uscate (categorie din care face parte şi salamul săsesc, unul dintre cele mai vândute produse din portofoliu), în special după ce CrisTim a demarat exporturile pe acest segment la începutul lunii.
Apasă pedala exportului
"Suntem deja la limită cu capacitatea de producţie în ceea ce priveşte mezelurile crud-uscate. Am ajuns să producem şapte tone pe zi. De aceea, anul viitor trebuie să investim într-o nouă capacitate de producţie circa patru milioane