Avocaţii Credit Europe i-au forţat pe păgubiţii care aveau mare nevoie de bani să încheie o convenţie cu clauze abuzive, prin care clientul se obligă să renunţe orice fel de pretenţii, despăgubiri sau procese, dacă vrea să-şi ia banii. Stratagema a funcţionat în cazul a cel puţin doi clienţi, care şi-au pus semnătura pe document, şi-au luat banii şi au făcut public tertipul
Bancherii de la Credit Europe Braşov sunt în stare de orice pentru a-şi diminua prejudiciul creat de jaful angajaţilor. În timp ce responsabilii băncii de la Bucureşti declarau cu nonşalanţă că „toţi clienţii băncii sunt trataţi cu maximă responsabilitate de către Credit Europe”, avocaţii trimişi la Braşov profitau de situaţia clienţilor ca să-i strângă cu uşa. Cel mai strident este cazul unui cetăţean româno-american, care a avut nu mai puţin de 1,5 milioane de euro în depozitele Credit Europe. Grăbit să se întoarcă în State, cetăţeanul şi-a cumpărat o casă şi a încercat să vireze banii din contul bancar. După ce a trecut peste surpriza jafului, ea a încercat să-şi obţină repede banii, ca să nu piardă avansul. Avocaţii băncii au profitat de moment şi i-au pus în faţă o hârtie şi un pix. La articolul 1, actul stipula că „Părţile sting, prin prezenta Convenţie, orice litigiu/diferendum/dispută, judiciar şi/sau extrajudiciar, prezent sau viitor, dovedite sau nedovedite, care există sau ar putea apărea în legătură cu Operaţiunile Contestate şi Extrasele de Cont”. „Au fost şantajaţi prezentându-li-se opţiunea de a primi banii, dar semnând nişte acte prin care renunţă la orice acţiune sau pretenţie împotriva băncii. Li s-au pus în faţă convenţiile şi li s-a spus: aveţi termen o oră să vă decideţi dacă acceptaţi. Sau nu vă dăm banii”, a declarat Dan Henergar, unul din avocaţii clienţilor şantajaţi.
Singura obligaţie a băncii era să-i plătească banii clientului - în acest caz să-i tran