„Mar Nero", pelicula de debut a regizorului italian Federico Bondi, încearcă să spele imaginea românilor din Italia, prezentând o poveste „de vitrină" despre prietenia dintre o italiancă în vârstă şi menajera ei din România.
Sărăcia o împinge pe tânăra Angela să-şi caute de lucru ca îngrijitoare de bătrâni în Italia. La început, italianca Gemma nu se oboseşte măcar să reţină numele fetei, botezând-o Una (numele fostei menajere din Ucraina) şi privind-o cu ostilitate ostentativă. Apoi, începe s-o simpatizeze şi să empatizeze cu problemele ei româneşti, cele două femei pornind împreună într-o călătorie spre Sulina, oraşul natal al româncei, pentru a afla de ce soţul, dat afară dintr-un job de 100 de euro, nu mai răspunde la telefon.
Gin Gordon's şi hitul „Noi suntem români"
Noutatea relativă a filmului vine din încercarea de reabilitare a emigranţilor români, care în filmele italiene anterioare au fost prezentaţi în situaţii negative, a declarat producătorul Ada Solomon în conferinţa de presă care a urmat proiecţiei pentru presă a filmului. „Când am primit telefonul de la producătoarea italiană a filmului, n-am fost foarte entuziasmată, întrucât mă aşteptam la un alt film mizerabilist despre emigranţi, cu ceva prostituţie, violenţă şi restul. De aceea, nu m-am grăbit să răspund; am fost cucerită însă când am citit motivaţia regizorului, care detalia că scenariul este inspirat de povestea reală a prieteniei dintre bunica lui şi menajera din România". Ideea a fost reluată de ambasadorul Italiei la Bucureşti, Mario Cospito, prezent, alături de Ada Solomon, Dorotheea Petre şi Vlad Ivanov, la conferinţa de presă de la Cinema Union din Bucureşti: „Filmul e dincolo de stereotipurile despre români şi italieni, spunând o poveste despre integrare şi afecţiune. Românii din Italia sunt prezentaţi în viaţa lor cotidiană, la muncă, acasă sau în