Clienţii nemulţumiţi de clauzele contractuale s-au adresat Protecţiei Consumatorului în număr record. Doar într-o lună, clienţii băncilor din Cluj-Napoca au depus 60 de reclamaţii. Ei contestă faptul că băncile le cer să accepte tacit noile acte adiţionale.
În ultimele doua zile, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj s-au strâns peste 20 de reclamaţii depuse de clujeni, ce sesizează modul abuziv prin care băncile îi obligă să semneze actele adiţionale. În total, pe biroul comisarului-şef adjunct, Mircea Radu, se află 60 de plângeri scrise, primite în decurs de o lună.
BCR, prima bancă din ţară pichetată din cauza comisionului de risc
La câteva zile până la data limită la care cei care au credite trebuie să încheie un act adiţional cu banca, privind eliminarea comisionului de risc, prin Ordonanţa 50/2010, clienţii sunt nemulţumiţi. Asta deoarece procesul de semnare a actelor adiţionale, care vor schimba în mare parte clauzele convenţiilor de împrumut, este tărăgănat din cauza faptului că majoritatea instituţiilor financiare lucrează la strategii ca să păstreze comisioanele ilegale, în forme mascate. Potrivit lui Mircea Radu, clienţii contestă faptul că băncile le cer să accepte tacit noile acte adiţionale, că primesc notificări prin SMS ori telefonic, dar şi din cauza faptului că nu li se oferă actul în vederea consultării.
Potrivit lui Mircea Radu, clienţii Volksbank au depus cele mai multe sesizări, urmaţi de cei ai BRD, BCR, BT, dar şi alte bănci comerciale. „Băncile aşteaptă să treacă timpul, pentru a intra în vigoare actele adiţionale aşa cum au fost realizate de instituţiile bancare“, a adăugat comisarul.
Clujenii, dispuşi să meargă în instanţă
Cosmin Giurgiu, unul dintre zecile de clujeni care au sesizat Protecţia Consumatorului, susţine că nu e de acord cu ilegalităţile impuse de banca sa. El nu