Începând din această noapte, podul peste râul Mureş, de la intrarea în municipiul Alba Iulia, va fi închis pentru reparaţii, iar circulaţia se va desfăşura pe un pod de pontoane, situat la mică distanţă. Pe acest pod de pontoane, nu vor putea însă circula decât vehiculele cu o masă de maxim 6 tone, iar traficul se va desfăşura alternativ, pe un singur sens. Sursa: Mihaela Moraru
La orele de vârf, este aproape sigur că se vor crea cozi de kilometri întregi, în condiţiile în care podul este situat pe DN1 şi leagă Ardealul de restul ţării, pe aici trecând circa 40.000 de autovehicule zilnic.
Şoferii cu maşini mici sau autovehicule cu un tonaj mai mic de 7,5 tone pot ocoli podul de pontoane pe două drumuri judeţene, respectiv pe DJ 107C prin Teleac sau pe varianta Vinţu de Jos - Vurpăr - Pâclişa. Acesta din urmă este însă un drum pietruit, iar Consiliul Judeţean Alba a trimis un utilaj care să niveleze drumul, pentru ca traficul să se desfăşoare ceva mai bine.
Restricţii cel puţin pentru o lună
Pentru traficul pe DJ 107C, CJ Alba a achiziţionat trei semafoare, pe care le-a şi montat în zona podului de la Teleac, unde se întâlnesc trei drumuri. Problema este că felul în care a fost construit acest pod nu permite ca acesta să fie tranzitat simultan de un autobuz şi un autoturism, iar devierea traficului pe acest drum ar fi putut crea blocaje.
Cel mai greu va fi pentru şoferii de camioane, care vor trebui să ocolească chiar şi o sută de kilometri, prin Munţii Apuseni, doar pentru a ajunge de la Sebeş la Alba Iulia, distanţă parcursă în mod normal în circa 20 de minute. Rutele ocolitoare pentru autovehiculele de peste 7,5 tone sunt Sibiu - Copşa Mică - Blaj - Teiuş sau Deva - Brad - Abrud - Zlatna - Cîmpeni - Turda.
Podul ar fi trebuit închis la începutul lunii iulie, însă abia acum au sosit toate aprobările. Estimările ar