România are de pierdut din cauza calităţii nesatisfăcătoare a infrastructurii de transport, precum şi a numărului foarte mic de kilometri de autostrăzi, respectiv 321 de kilometri.
"Problema transporturilor este nu numai una importantă, ci una vitală pentru dezvoltarea economică a României şi pentru ieşirea acesteia din criză", a spus Bruno Roche, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceze în România (CCIFER), potrivit Agerpres. Oficialul a subliniat că întârzierea rezolvării problemei infrastructurii de transport poate permite altor ţări, cum ar fi Serbia sau Ungaria, să propună rute alternative, pentru că au o reţea mai bună de autostrăzi. Bruno Roche a spus că momentan nu se pune problema ca investitorii francezi să părăsească România pentru a construi obiective în Serbia, pentru că România este o piaţă incomparabil mai mare şi pentru că francofonia îi face pe francezi să se simtă bine în România. Ca sursă de finanţare pentru noile autostrăzi, preşedintele CCIFER a sugerat parteneriatul public-privat, care funcţionează în toate ţările UE. "În Franţa, avem 6.500 km de autostrăzi, iar 95% dintre ele sunt concesionate. Oamenii sunt dispuşi să plătească pentru a călători mai bine. Dacă pleci cu maşina de la Bucureşti la Paris, ai nevoie de 24 de ore, dintre care 12 până ajungi la Arad." România are de pierdut din cauza calităţii nesatisfăcătoare a infrastructurii de transport, precum şi a numărului foarte mic de kilometri de autostrăzi, respectiv 321 de kilometri.
"Problema transporturilor este nu numai una importantă, ci una vitală pentru dezvoltarea economică a României şi pentru ieşirea acesteia din criză", a spus Bruno Roche, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Franceze în România (CCIFER), potrivit Agerpres. Oficialul a subliniat că întârzierea rezolvării problemei infrastructurii de transport po