Cifra de afaceri a industriei producătoare de componente auto din România s-a majorat în plină criză. Afacerile cumulate ale primelor zece companii au atins 9,1 miliarde de lei. Când se vorbeşte despre succesul industriei auto româneşti, de cele mai multe ori este folosit exemplul Automobile Dacia. Şi pe bună dreptate. În plină criză, producătorul autohton de automobile a realizat o cifră de afaceri de nouă miliarde de lei, în creştere cu 1,4 miliarde faţă de rezultatu
Cifra de afaceri a industriei producătoare de componente auto din România s-a majorat în plină criză. Afacerile cumulate ale primelor zece companii au atins 9,1 miliarde de lei.
Când se vorbeşte despre succesul industriei auto româneşti, de cele mai multe ori este folosit exemplul Automobile Dacia. Şi pe bună dreptate. În plină criză, producătorul autohton de automobile a realizat o cifră de afaceri de nouă miliarde de lei, în creştere cu 1,4 miliarde faţă de rezultatul obţinut în 2008. Numai că, pe lângă această companie, câteva sute de firme producătoare de componente auto au înregistrat şi ele afaceri surprinzător de bune pentru perioada pe care o traversăm. Dacă ne uităm doar la cele mai puternice zece astfel de firme, se poate observa că au realizat şi ele o cifră de afaceri cumulată care depăşeşte nouă miliarde de lei, iar creşterea faţă de 2008 este de la 1,8 miliarde de lei.
Conform Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), cifra de afaceri totală a industriei auto româneşti este de circa 30 de miliarde de lei, iar partea care revine producătorilor de componente este de aproape 20 de miliarde. Pe lângă fondurile importante rulate în România, aceste companii sunt şi angajatori de top. În ciuda reducerilor de personal din ultima vreme, această industrie are în prezent peste 120.000 de angajaţi.
Dependenţi de Dacia
În marea lor majoritate, pro