Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului primeşte zilnic zeci de sesizări la adresa instituţiilor bancare / Trei bănci din Constanţa au fost amendate, cea mai mare sancţiune fiind de 10.000 lei
Românii s-au revoltat împotriva sistemului bancar, susţinuţi puternic de OUG 50/2010, care le dă şanse uriaşe de a câştiga o eventuală dispută în instanţă cu instituţiile financiare. Ordonanţa a adus modificări semnificative în ceea ce priveşte modalitatea de calcul a ratelor şi a scos unele comisioane. Încurajaţi de modi-ficările legislative, mii de români cu rate la bănci s-au constituit în asociaţii pentru a intenta procese colective unităţilor bancare, fiind reprezentaţi de cele mai bune case de avocatură din ţară.
Nici constănţenii nu s-au dat în lături şi, profitând de noua lege, s-au luat de guler cu băncile.
Potrivit directorului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC)Constanţa, Dionisie Culeţu, dacă înainte de apariţia ordonanţei (21 iunie 2010) se primeau doar câteva sesizări pe lună privind băncile, acum s-a ajuns la sute de astfel de reclamaţii.
„În momentul în care consu-matorul ştie că a apărut un act normativ care îl apără, în speţă OUG 50, încearcă să profite de situaţie. Este drept că băncile mai au termen până la 21 septembrie pentru a prezenta clienţilor actele adiţionale în care să opereze modificările stipulate de ordonanţă, însă au rămas cam mult în urmă. Pe acest fond, reclamaţiile s-au înmulţit, ajungând chiar şi la 150 de sesizări pe lună, fiind nevoiţi să suplimentăm numărul de inspectori pe acest sector. Oamenii se plâng fie că nu le-au fost prezentate actele adiţionale, fie că băncile au introdus în ele condiţii care nu erau prevăzute de OUG 50, fie că le-au fost, pur şi simplu, băgate sub nas contractele la ghişee, fără a-i lăsa să le studieze, ne-a declarat Dionisie Culeţu.
Bancă din C