În ultima vreme, opere valoroase ale lui Camil Ressu (1880 - 1962) sunt achiziţionate la preţuri deloc de neglijat, în cadrul licitaţiilor de la casele bucureştene. Un ulei pe carton intitulat "Peisaj cu râu"( 47,3 x 60 cm), provenind din colecţia Malaxa (T.A.P.), a fost tranzacţionat, în licitaţiile din 12 septembrie, pentru 58.000 lei, de la preţul de evaluare de 60.000 - 65.000 lei. O lucrare deosebită pe care orice colecţionar şi-ar fi dorit-o. De altfel, opera lui Ressu a dobândit în profunzime după anul 1910, când l-a întâlnit pe colecţionarul-mecena Alexandru Bogdan-Piteşti (1871-1922), care l-a invitat la conacul său din Vlaici, Olt. "Ressu mărturisea că, încă din acel moment, colecţionarul îl invitase la Vlaici, pentru ca apoi,"câţiva ani
de-a rândul, din aprilie până în toamnă", să picteze la Vlaici, unde era primit ca un familiar al casei. Împărtăşea viaţa conacului cu o bună dispoziţie ce o mărturisesc fotografiile ce le-a păstrat din acea vreme, având la îndemână tot ce-i trebuia pentru pictat - de la culori şi unelte până la modelele ce-l inspirau - şi producţia sa de la Vlaici, din acei ani, demonstrează vigoarea unei inspiraţii genuine - poate de nemaiîntâlnit în altă perioadă a sa", scrie istoricul şi criticul de artă Theodor Enescu, în volumul II al cărţii sale "Scrieri despre artă", apărut la Editura Meridiane, Bucureşti, 2003, ediţie îngrijită de istoricul şi criticul de artă Ioana Vlasiu. În acelaşi volum II, regretatul Theodor Enescu se opreşte, în urma unui studiu minuţios, asupra celebrei colecţii în epocă a lui Alexandru Bogdan-Piteşti, citând un paragraf dintr-un articol semnat de Arghezi. "Numai la Bogdan-Piteşti puteai să bei o cafea între Luchieni şi Iseri, numai la dânsul puteai vorbi între Ressu şi Brâncuşi, numai acolo conversaţia delicată şi lubrică, rafinată şi trivială, îşi găsea, între pereţii ornaţi, adevăratul cadru".