Ministrul Mediului declarase, în urmă cu jumătate de an, că mersul cu bicicleta prin centrul Bucureştiului este un „gest kamikaze”. Din mai multe motive: traficul, lipsa de respect şi lipsa unei legislaţii care să le acorde bicicliştilor drepturi egale cu şoferii. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Bicicliştii ar mai putea continua lista cu lipsa unei culturi a folosirii bicicletei. Se simt, însă, şi schimbări. Una este numărul în creştere de biciclişti care se aventurează în trafic şi le cer respect şoferilor. Iar o alta este apariţia, din 15 iulie, a unor brigăzi de la Poliţia Rutieră – numite patrula velo – care îi informează pe şoferi despre prezenţa bicicliştilor în trafic, drepturi şi sancţiuni.
Aceasta este una dintre reuşitele cu care se poate mândri GeoBateŞaua, preşedintele organizaţiei Bate Şaua Să Priceapă Iapa, primul activist al mersului pe bicicletă care a pornit o asociaţie prin care promovează pedalatul, dar face şi lobby pe lângă autorităţi pentru schimbarea mentalităţii.
„Evident că şoferii, când văd că Brigada Rutieră a Capitalei acordă atenţie şi respect bicicliştilor, vor avea şi ei o altă atitudine. Ăsta e obiectivul final: să demonstrăm că poliţiştii încep să conştientizeze că bicicliştii au drepturi în trafic, ceea ce se va răsfrânge şi asupra şoferilor”, explică GeoBateŞaua.
Citiţi AICI principalele prevederi ale codului rutier pentru biciclişti
Micii activişti
În acelaşi timp, el a mers prin liceele bucureştene, alături de reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere, pentru a le explica elevilor regulile de bază în mersul cu bicicleta. Aşa a strâns 25.000 de semnături de la adolescenţi care cer instalarea de rastele în şcoli şi crearea de benzi de bicicletă în drumul către licee. Despre problemele privind infrastructura şi implementarea standardelor europene citiţi mai multe în articolul de mâine din cadrul campaniei Pe Do