Heineken România, producătorul Golden Brau şi Ciuc şi numărul doi în piaţa locală a berii, a înregistrat o creştere de 7% în lei a cifrei de afaceri în prima jumătate a acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, la 451 milioane lei net (aproximativ 107 mil. euro).
După primul semestru al anului trecut, Hineken România anunţa un avans de 12% al cifrei de afaceri în lei.
Reprezentanţii Heineken nu au dezvăluit însă care a fost evoluţia vânzărilor în volum în prima jumătate a acestui an, menţionând că aceste informaţii sunt " cu caracter sensibil din punct de vedere competitiv".
Cu toate acestea, potrivit informaţiilor Asociaţiei Berarii României din care face parte şi Heineken România, vânzările de bere au scăzut cu 11% în volum în prima jumătate a acestui an, comparativ cu primele şase luni ale anului 2009, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare a populaţiei.
Potrivit indicelui preţurilor de consum realizat de Institutul Naţional de Statistică în luna august a acestui an, preţul mediu al berii a fost cu 3,95% mai mare faţă de luna decembrie a anului 2009.
Scăderile înregistrate în primul semestru al acestui an continuă tendinţa de declin resimţită de piaţa berii în ultimii doi ani, o piaţă cu vânzări de peste un miliard de euro şi care se numără printre cele mai lovite segmente ale industriei alimentare locale. Doar anul trecut piaţa berii a înregistrat vânzări de 17,6 milioane de hectolitri, în scădere cu peste 13% faţă de rezultatele din 2008. De aceea, directorul general al Heineken România se fereşte să estimeze care va fi evoluţia finală a pieţei în acest an.
Filiala locală a gigantului olandez Heineken a închis în ultimul an trei unităţi de producţie a malţului situate în apropierea fabricilor de la Haţeg, Craiova şi Miercurea Ciuc, dar a decis să oprească şi producţia fabricii de bere de la Haţeg. Toate a