Cifra de afaceri a Heineken România a crescut cu 7% în primul semestru al acestui an, ajungând la 542 milioane de lei brut, respectiv 451 milioane lei net, a anunţat ieri producătorul de bere. "În ciuda trendului descendent înregistrat de piaţa berii din România în prima jumătate a anului 2010, am înregistrat o creştere de 7% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009. În primul semestru al anului 2010, am continuat să investim în mărcile noastre şi ne-am concentrat pe activele de bază ale companiei. În plus, ne-am îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi printr-o revizuire atentă a investiţiilor, prin programele de management al costurilor şi prin managementul capitalului de lucru", a declarat, într-un comunicat, Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken România.
Conform Asociaţiei Berarii României, în primele 6 luni ale anului 2010, piaţa berii din România a scăzut cu aproximativ 11%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, fiind afectată de scăderea puterii de cumpărare a românilor.
Recesiunea economică a afectat şi piaţa berii din România, determinând unele schimbări în comportamentul de consum al românilor, unii dintre aceştia alegând să consume bere acasă, în detrimentul consumului în oraş. "Ţinând cont de situaţia economică actuală înregistrată atât la nivel internaţional, cât şi la nivel naţional, este dificil de prevăzut cum va evolua industria berii în a doua jumătate a anului 2010. Evoluţia pieţei de bere depinde de mai mulţi factori, precum puterea de cumpărare a românilor, comportamentul de consum al acestora şi evoluţia economiei naţionale", a mai spus Jan Derck van Karnebeek.
Cifra de afaceri a Heineken România a crescut cu 7% în primul semestru al acestui an, ajungând la 542 milioane de lei brut, respectiv 451 milioane lei net, a anunţat ieri producătorul de be