Brandul de benzinării OMV îşi va dubla prezenţa în România, trecând de la 77 de staţii la 157 de unităţi cu o investiţie de aproape 5 milioane de euro prin simpla transformare a unor staţii PetromV. Spre comparaţie, o investiţie într-o benzinărie nouă ajunge chiar şi la 2 mil. euro.
În urma acestui proces, OMV devine al patrulea brand de benzinării ca prezenţă în România, detronându-şi rivalul direct, grupul ungar MOL, care are 126 de puncte de alimentare. Anul trecut, OMV România a înregistrat afaceri de circa 430 de milioane de euro, în timp ce MOL România a raportat un business de 448 de milioane de euro.
În prima parte a acestui an, Petrom, cea mai mare companie locală, a anunţat că va renunţa la brandul PetromV, la aproape cinci ani de la lansarea mărcii pe piaţa locală, spunând că toate benzinăriile care funcţionau sub acea siglă aveau să fie transformate fie în puncte de alimentare OMV, fie în Petrom.
Ideea PetromV, spun specialiştii, a însem nat un pas de trecere de la vechiul Petrom la un standard mai înalt de calitate reprezentat de OMV. Odată realizat acest salt calitativ în mintea consumatorului, brandul PetromV nu-şi mai avea locul pe piaţă.
Mai mult, gestionarea a trei branduri diferite de către acceaşi firmă era în sine un exerciţiu costisitor şi destul de confuz pentru clientul final.
"Procesul de rebranding va viza 124 de staţii PetromV, din care 80 vor fi transformate în staţii OMV, iar 44 în staţii Petrom", explică reprezentanţii Petrom modul în care se va face renunţarea la brandul OMV.
"Costul total al operaţiunii de rebranding va fi de 4,9 milioane de euro", mai spun reprezentanţii Petrom care au estimat recent că acest proces ar trebui să fie finalizat până la sfârţitul acestui an.
Ţinând cont de faptul că investiţia într-o benzinărie nouă poate ajunge şi la 2 milioane de euro, dublarea prezenţei OMV pe p