Compania Agrana România, subsidiara grupului austriac cu acelaşi nume şi cel mai mare producător local de zahăr, a luat noi măsuri de reducere a costurilor după ce a trimis anul acesta în şomaj tehnic peste 140 de angajaţi ai fabricii din Buzău, ca urmare a scăderii vânzărilor pe fondul lipsei materiei prime.
Bugetul de marketing s-a numărat printre primele cheltuieli la care producătorul de zahăr a renunţat.
"Am regândit modul de ambalare al produselor pentru a eficientiza producţia şi logistica fabricilor pe care le deţinem, iar acum realizăm toate tipurile de produse din portofoliul de zahăr la fabrica din Buzău. În plus, am redus cheltuielile de marketing prin faptul că nu am mai făcut noi lansări de produse şi am avut mai puţine promoţii. Acum doi ani lansam patru produse noi pe an, dar acum acestea sunt costuri mari care nu aduc un profit major", a declarat Emilian Dobrescu, reprezentantul general al Agrana România.
Transport pe calea ferată
Dobrescu a adăugat însă că, în acelaşi timp, compania a ales să facă mai multe transporturi cu trenul decât rutiere, pentru a reduce costurile, şi a majorat vânzările către clienţii industriali în detrimentul retailerilor. Dobrescu nu a dezvăluit ce procent din afaceri este asigurat în prezent de clienţii industriali, însă a menţionat că în urmă cu un an aceştia realizau 40% din vânzări. În plus, Agrana a crescut cantitatea de zahăr procesată pentru alte companii din Europa sau alte continente.
Procesează zahăr pentru companii din alte ţări
"Am procesat zahăr brut pentru companii din alte ţări în cantităţi mai mari decât cele pe care le-am realizat în anii precedenţi. Astfel, începând din luna iunie până în august inclusiv am produs aproape doar pentru export", a explicat Dobrescu.
Acesta a fost motivul pentru care, deşi Agrana a trimis în şomaj tehnic 144 de angajaţi ai fabri