Înglodat în datorii în urmă cu aproape doi ani, ziarul britanic care a fost preluat de rusul Alexander Lebedev pentru doar o liră a ajuns profitabil. Pentru a reduce cheltuielile cu distribuţia, ziarul a fost transformat într-unul gratuit. Rezultatul: audienţa cotidianului aproape că s-a triplat.
Au trecut aproape doi ani de când ziarul de seară „Evening Standard" a fost scos la vânzare. Preţul tranzacţiei a fost unul simbolic - o liră - iar noul patron, magnatul rus Alexander Lebedev, a fost dispus să preia datoriile. Publicaţia avea un munte de datorii - aproximativ 24,3 de milioane de euro - iar vânzările erau în scădere.
Citiţi şi:
Steve Jobs, desemnat cel mai puternic om din industria media
Nimeni nu-i dădea nicio şansă, mai ales că tot atunci Marea Britanie era lovită de criza financiară. Evoluţia ziarului nu se anunţa fericită. „Evening Standard" avea o medie a vânzărilor de 120.000 de exemplare pe zi şi era în scădere, iar costurile cu distribuţia îl sufocau. Una dintre soluţiile impuse de noua conducere a ziarului a fost transformarea acestuia într-unul gratuit. Măsura a avut ca rezultat economisirea banilor cu distribuţia (pentru că nu mai trebuia vândut la chioşcuri) şi creşterea volumului de exemplare şi implicit a audienţei. Astfel, publicaţia a ajuns să fie distribuită în 600.000 de exemplare pe zi, de la 120.000, de copii vândute la momentul demarării tranzacţiei. Audienţa „Evening Standard" a urcat la 1,3 milioane de cititori pe zi, faţă de aproximativ 550.000. Implicit şi veniturile din publicitate au început să crească, iar „Evening Standard" a ajuns să scape de datorii şi să-şi acopere cheltuielile.
Potrivit unor calcule făcute de publicaţia „The Guardian", costurile de producţie ale ziarului sunt de 1,3 milioane de euro pe săptămână, iar veniturile din publicitate sunt tot de 1,3 milioane de euro. Ce-i drept mai este