Conducta principală de alimentare cu păcură a CET Palas s-a spart astăzi, iar mai multe tone de combustibil au ajuns în reţeaua de canalizare şi preluare a apelor pluviale din oraş.
UPDATE Ora 16.00 - Reprezentanţii RAJA SA spun că produsul petrolier a ajuns în staţia de pompare SP0 de la Poarta 6. „Staţia a fost practic inundată de hidrocarburi. De aici, păcura a ajuns la staţia de epurare Constanţa Sud, la nivelul celor două locaţii înregistrându-se pagube însemnate“, a declarat Irina Oprea. Pentru a limita efectele poluării, RAJA a scos din funcţiune staţia de pompare SP0, care nu mai funcţiona la capacitate optimă din cauza hidrocarburilor deversate, iar produsul petrolier a fost deversat controlat în Portul Constanţa, în danele 34 şi 63.
Zona unde a fost deversată păcura a fost izolată cu baraje plutitoare. „A fost montat în acvatoriul portuar un baraj flotant antipoluare, în lungime de 250 de metri. Tot în acvatoriul portuar, nava tip Depol 5 aparţinând Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, a colectat produs petrolier de pe suprafaţa apei. După finalizarea cercetărilor, cel care se face vinovat de producerea incidentului de poluare este obligat să achite costul operaţiunilor de depoluare. De asemenea, cel vinovat este pasibil de o sancţiune cuprinsă între 30.000 şi 50.000 de lei“, a declarat Cătălin Anton, purtătorul de cuvânt al ABADL. UPDATE Ora 10.40 Agenţia pentru Protecţia Mediului din Constanţa ameninţă să retragă autorizaţia de mediu a CET Palas. „Dacă Garda de Mediu Constanţa stabileşte că vinovată de poluare este instituţia care alimentează oraşul cu agent termic, atunci vom lua măsura cea mai drastică: vom retrage autorizaţia de mediu“, a spus Senol Zevri, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din Constanţa. UPDATE Ora 10.30 Directorul Institutului de Cercetare şi Dezvoltare Marină Grigore Antipa din Constanţa, Simion Ni