Compania RCS & RDS a fost amendata de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii(ANCOM)cu 300.000 de lei pentru ca nu si-a notificat abonatii in mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixa, a unei taxe de mentenanta, in valoare de 5 lei si pentru ca nu a modificat contractul-cadru, astfel incat sa fie asigurat dreptul abonatilor de a fi informati in mod individual cu privire la modificarile contractuale.
"Daca, pana la data de 29 octombrie 2010, RCS & RDS nu-si va notifica clientii cu privire la introducerea acestei taxe, cu mentiunea expresa in cuprinsul notificarii ca utilizatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 30 de zile de la primirea notificarii, fara plata niciunei despagubiri, si nu-si va modifica contractul-cadru pana la data de 19 septembrie 2010, va plati amenda pentru fiecare zi de intarziere.
Furnizorii de servicii de comunicatii electronice trebuie sa inteleaga ca au anumite obligatii in relatia cu utilizatorii si sa isi asume responsabilitatile ce le revin", a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu, cu ocazia Reuniunii Regionale de la Cluj, la care au fost prezenti peste 150 de furnizori de servicii si retele de comunicatii electronice si servicii postale din judetele Cluj, Alba, Bihor, Bistrita-Nasaud, Maramures, Mures, Satu-Mare si Salaj.
Din momentul primirii notificarii din partea RCS & RDS, utilizatorii finali abonati ai companiei vor avea la dispozitie 30 de zile pentru a alege intre renuntarea la contractul incheiat cu furnizorul, fara a plati nicio despagubire sau ramanerea in contract.
"RCS & RDS are obligatia de a restitui integral utilizatorilor care, ulterior primirii notificarii, doresc sa denunte unilateral contractul, sumele corespunzatoare taxei de mentenanta percepute de RCS & RDS in perioa