Elena Udrea, în calitate de ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, se pare că a rezolvat toate problemele naţiunii, cu excepţia celor ce privesc Capitala. Şi pentru că este bună la toate, doamna ministru a depistat hibele oraşului. Ea a trecut repede pe hârtie, cu liniuţele de rigoare, două proiecte referitoare la publicitatea stradală şi obligativitatea proprietarilor de a reface faţadele clădirilor.
Şi pentru ca lucrurile să pară că sunt făcute ca la carte, marţi seară a avut loc şi o dezbatere pe cele două subiecte, la care au luat parte, pe lângă Elena Udrea, şi primarul Sectorului 1 Andrei Chiliman, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, reprezentanţi ai ONG-urilor, peisagişti, arhitecţi. Referitor la primul subiect, Udrea a spus că doreşte să reglementeze haosul din outdoor, care a ajuns să creeze un peisaj urban dezagreabil. Nimic fals, dar haos în acest domeniu a fost în toată perioada de după 1990. Asta nu înseamnă că situaţia trebuie să continue în acelaşi stil, dar nici nu trebuie să se profite de acest lucru şi să se instituie un monopol, aşa cum se pare că intenţionează ministrul Turismului.
Reprezentanţii societăţilor de outdoor au declarat că scopul regulamentului este de a favoriza o firmă apropiată Elenei Udrea, JC Decaux. Ea a colaborat cu JC Decaux în iunie, la Paris, cu ocazia lansării campaniei de promovare internaţională "România - the land of choice". De altfel, ministrul a spus că doreşte să ţină cont mai mult de părerea specialiştilor în materie de arhitectură în detrimentul părerii administraţiei publice locale. Pe de altă parte, edilul Sectorului 1, Andrei Chiliman, a precizat că primăriile ar trebui să poată decide amplasamentul panourilor publicitare, iar toţi operatorii de publicitate să aibă şanse să participe la licitaţiile organizate ulterior. Interesant este că reprezentantul Ordinului