Reprezentanţii pieţei de profil susţin că problema neîncrederii în magazinele online poate fi rezolvată foarte uşor, urmând câţiva paşi simpli
Nouă din zece români sunt îngrijoraţi de securitatea şi protecţia datelor personale când vine vorba despre cumpărăturile făcute de la calculator, pe internet, sau de plăţile bancare efectuate de pe telefonul mobil.
Procentul este similar celui din state precum Coreea de Sud, Franţa, Africa de Sud şi Slovacia, conform unui raport KPMG.
"Per ansamblu, cred că problemele legate de neîncredere sunt generate în principal de faptul că este un mod relativ nou de comerţ pentru România şi de faptul că este un comerţ la distanţă, în care clientul nu are o relaţie directă cu vânzătorul", a declarat pentru Gândul Marius Ghenea, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), organizaţie nou-înfiinţată care reprezintă interesele acestui tip de afacere şi impune, în acelaşi timp, şi un Cod de Bune Practici.
Până în momentul de faţă, peste 100 de magazine online din România şi-au anunţat intenţia de a deveni membre ARMO.
Pentru că piaţa de profil este din ce în ce mai mare (doar în primele şase luni ale acestui an vânzările cu plata online au atins nivelul de aproape 69 de milioane de euro) şi pentru a evita situaţiile neplăcute, încrederea fiind un factor determinant în acest tip de business, preşedintele ARMO prezintă, la cererea Gândul, un mic ghid de shoping pe internet.
• Citiţi cu atenţie informaţiile despre produse. Cumpărăturile făcute din faţa monitorului sunt în multe feluri similare celor de la un magazin tradiţional: clienţii adună mai întâi informaţii despre magazine, despre preţuri şi despre termenii în care se vând produsele, după cum explică Ghenea. Pe internet, clienţii au însă un avantaj major: pot găsi toate informaţiile necesare. "În cazul magazinelor online, toate aceste inf