Directorul executiv al Metro Cash&Carry România, Dusan Wilms, consideră că în România consumul nu trece printr-o criză, ci a revenit la normalitate, după ce în anii anteriori, pe fondul creditelor mari acordate de bănci, s-a creat un consum artificial. "Nu cred că avem o criză, cred că am revenit la o situaţie normală, pentru că anterior a fost o perioadă de creşteri mari, când băncile au aruncat mulţi bani în piaţă. Atunci s-a creat un consum artificial, iar acum am
Directorul executiv al Metro Cash&Carry România, Dusan Wilms, consideră că în România consumul nu trece printr-o criză, ci a revenit la normalitate, după ce în anii anteriori, pe fondul creditelor mari acordate de bănci, s-a creat un consum artificial.
"Nu cred că avem o criză, cred că am revenit la o situaţie normală, pentru că anterior a fost o perioadă de creşteri mari, când băncile au aruncat mulţi bani în piaţă. Atunci s-a creat un consum artificial, iar acum am revenit", a declarat, joi, directorul executiv al Metro Cash&Carry România, în cadrul evenimentului Meet the CEO, organizat de revista Business Magazin.
Astfel, potrivit oficialului Metro, în piaţă se observă o tendinţă a consumatorilor de orientare către produsele mai ieftine, trecând de la brandurile mari la produsele marcă proprie ale retailerilor.
El a adăugat că un sector cu scăderi importante ale consumului este cel al produselor nealimentare.
"Nu cred că românii economisesc la mâncare sau la băutură. Reduceri ale cheltuielilor au fost făcute de exemplu la electronice, televizoare, laptopuri, la mobilă, în general la toate produsele neconsumabile. Mai mult, se simte o orientare către produsele sănătoase", a precizat Wilms.
Oficialul Metro a mai spus că soluţia pentru rămânerea în piaţă a jucătorilor din piaţa de profil este inovaţia şi dezvoltarea de noi concepte.
"Nivelul de pretenţii se schim