Avon România, cea mai mare companie de cosmetice comercializate prin intermediul vânzărilor directe, a resimţit puternic impactul majorării TVA cu cinci procente, anunţând că ritmul de creştere a cifrei de afaceri, de circa 13,5% în lei, înregistrat în 2009, se va diminua anul acesta, pentru că oamenii cumpără produse mai ieftine.
"Creşterea TVA şi măsurile luate de guvern în ultimele două luni au avut triplu impact negativ în afacerile Avon. În primul rând ne-au afectat profitabilitatea întrucât am menţinut preţurile, diferenţa de 5% fiind susţinută de companie. În al doilea rând, odată cu scăderea veniturilor, oamenii au început să cumpere produse mai ieftine, iar în al treilea rând, noua legislaţie privind taxarea persoanelor fizice autorizate (PFA, PFI) i-a determinat pe unii reprezentanţi Avon să renunţe la activitate", a declarat pentru ZF Răzvan Diraţian, director comercial al Avon România şi Bulgaria încercând să descrie în linii mari evoluţia ultimelor trei luni.
9.000 de vânzători
Compania americană de cosmetice, care a înregistrat afaceri de 113 milioane de euro (474,7 mil. lei) în 2009, nivel asemănător, calculat în euro, cu cel din 2008, are pe lângă clienţii direcţi, 9.000 de reprezentanţi care lucrează ca PFI (persoană fizică cu activitate independentă, care are nevoie de autorizaţie) şi alţi 1.600 care au PFA.
Aceştia trebuie să contribuie, conform noii legislaţii, la pensie, la sănătate şi la şomaj ca şi persoanele care încasează venituri din drepturi de autor, diferenţa fiind că suma impozabilă este profitul net în cazul PFA şi PFI. Companiile de vânzări directe lucrează cu cel mai mare număr de persoane cu activităţi independente.
Ce spun agenţii de pe teren
"Până acum plăteam impozitul pe profit de 16%, 10% fiind acoperit de companie, dar abia îmi rămâneau câteva milioane. Este un efort mare. Ca să îmi răm