Spotul "România, trezeşte-te!" a fost luat la ochi de CNA, la fel ca şi precedentul, "Alege-ţi stăpânii cu grijă!", interzis pe motiv că ar fi promovat un "mesaj negativ". Aflaţi povestea spoturilor realizate de echipa de promo a Antenei 3, cu scenarii desprinse parcă din romanele lui George Orwell.
Sare în ochi. Şi te pune pe gânduri. E altfel. Ca şi precedentul, "Alege-ţi stăpânii cu grijă!", interzis de CNA, pe motiv că ar fi promovat un "mesaj negativ". Cu un scenariu desprins parcă din romanele lui George Orwell, "România, trezeşte-te!" încearcă să scuture. Să dea un ghiont. Pe unii îi deranjează, pe alţii îi irită. În spotul realizat de echipa de promo a Antenei 3, un snop de promisiuni prezidenţiale din campaniile electorale sunt amintite, una după alta, unei Românii în letargie: "Arde-i!", "La ţepe, în Piaţa Victoriei!", "Aici sunt banii dumneavoastră", "Voi sunteţi adevărata majoritate!", "Voi reforma instituţiile statului!", "Să trăiţi bine!". "Alege-ţi stăpânii cu grijă" şi "România, trezeşte-te!" fac parte dintr-o serie lungă cu aceleaşi personaje. Lupi şi oi. Vânător şi vânat. Şi sunt create de aceeaşi echipă, condusă de Adrian Văncică, producător general promo Antena 3, cel care ne-a spus povestea din spatele lor.
"Spotul «România, trezeşte-te!» nu are voie să atragă atenţia, cu atât mai puţin să sară în ochii cuiva. Încă de la faza de concepere, a fost gândit să treacă neobservat şi să inducă prin metoda neobservării totale o stare generală de indiferenţă pentru propria-i existenţă. Faptul că provoacă iritarea celor care pretind că-l observă este ceva ce mie îmi scapă. Într-o ţară care abundă în mesaje şi promisiuni electorale ar fi nedrept să stai să judeci cât s-a promis, ce s-a promis şi ce s-a realizat. Iei mesajele ca atare, nu le observi sau pur şi simplu treci mai departe. România e o ţară cu oameni veseli, mult prea