Centrul Renault Technologie Roumanie de la Titu a fost inaugurat de Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, Henri Paul, ambasadorul Franţei la Bucureşti, Traian Băsescu, preşedintele României şi Patrick Pelata, directorul operaţional al Grupului Renault La şase ani de la prezentarea primului automobil low-cost modern, Renault a deschis ieri la Titu primul centru tehnologic din Europa Centrală şi de Est, "o nouă sursă de creativitate", după cum spune Patrick Pelata, numărul doi în grupul francez după Carlos Ghosn.
Astfel, la aproape 11 ani de la momentul în care Renault a luat decizia să vină în România, constructorul francez şi-a încheiat întreg pachetul de investiţii pe piaţa locală, având de la centru de design, de încercări, de proiectare la producţie de componente, maşini atât asamblate, cât şi colecţii dezasamblate destinate exportului şi până la centru de vânzări pentru toate cele trei mărci ale alianţei Renault Nissan.
În urmă cu şase ani, francezii vedeau fabrica de la Mioveni ca pe un centru excelent de producţie pentru "maşina de 5.000 de dolari", cum o numea chiar Louis Schweitzer, cel care a condus Renault între 1992 şi 2005 şi cel care a condus practic proiectul implementării Logan la Mioveni. Schweitzer a plecat atunci de la ideea că "doar 20% din populaţia globului are acces la o maşină. Ce ar fi dacă am face o maşină pentru restul de 80%?", se întreba el. Aşa s-a născut gama Logan care a ajuns la vânzări de 1,4 milioane de unităţi, dar care a fost "desenată" de ingineri francezi.
Noul Logan, model care va fi lansat pe piaţă peste doi ani, va fi cel mai probabil primul proiect desenat şi proiectat de ingineri români, în cadrul Renault Tehnologie Roumanie (RTR), al doilea centru ca mărime al Renault după cel de la Paris. Prin inaugurarea centrului de la Titu francezii confirmă că au trecut la ultima etapă în