Directorul general al comerciantului Metro Cash & Carry România, cel mai mare jucător din comerţ, susţine că noul concept de magazine al grupului, Metro Punct, a fost dezvoltat de companie ca o adaptare la condiţiile economice actuale. Aceasta este însă doar una dintre măsurile luate de Wilms de la întoarcerea sa la conducerea filialei locale Metro, la jumătatea anului 2009.
"Acest concept nu puteam să îl dezvoltăm în perioada de creştere economică. Şi Polonia a dezvoltat un proiect similar în acelaşi timp cu noi, dar cred că în România are şanse mai mari de dezvoltare, pentru că competiţia este mai puternică în Polonia", a declarat Duşan Wilms, 49 de ani, care a participat ca speaker în cadrul întâlnirii "Meet the CEO", organizată de Business Magazin.
Deşi consideră că actuala criză economică este determinată mai mult de teama populaţiei care a experimentat timp de mai mulţi ani un consum artificial decât de o reală scădere a consumului, Wilms susţine că strategia companiei pentru următorii trei ani a fost influenţată foarte mult de criza economică actuală. Astfel, filiala locală a grupului german a inaugurat anul acesta două magazine Metro Punct, în Satu Mare şi Piatra Neamţ, prin investiţii de aproximativ un milion de euro per magazin.
Magazinele Metro Punct, de trei-patru ori mai mici decât media reţelei locale şi care listează în principal produse alimentare, au fost dezvoltate pentru a creşte frecvenţa vizitelor clienţilor în reţea şi pentru a creşte acoperirea în teritoriu cu investiţii mici.
Wilms susţine că unul dintre obiectivele companiei este de a dubla procentul deţinut în prezent de brandurile proprii din portofoliul Metro (Aro, Horeca select, Fine Food, Sigma şi Rioba). El nu a dezvăluit însă ce procent deţin acestea în prezent din afacerile filialei locale Metro.
Cine este Duşan Wilms?
Duşan Wilms, 49 de ani, a prelu