Compania nu şi-a notificat abonaţii cu privire la introducerea acesteia
Dacă până la 29 octombrie nu se remediază situaţia, operatorul va fi sancţionat pentru fiecare zi de întârziere
Compania RCS&RDS a fost amendată cu 300.000 lei pentru că nu şi-a notificat abonaţii individual cu privire la introducerea, încă din luna iunie, a taxei de mentenanţă de cinci lei pentru serviciul de telefonie fixă şi pentru că "nu a modificat contractul-cadru, astfel încât să fie asigurat dreptul abonaţilor de a fi informaţi în mod individual cu privire la modificările contractuale", a comunicat ieri Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"Dacă, până la data de 29 octombrie 2010, RCS&RDS nu-şi va notifica clienţii cu privire la introducerea acestei taxe, cu menţiunea expresă în cuprinsul notificării că utilizatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără plata niciunei despăgubiri, şi nu-şi va modifica contractul-cadru până la data de 19 septembrie 2010, va plăti amendă pentru fiecare zi de întârziere. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice trebuie să înţeleagă că au anumite obligaţii în relaţia cu utilizatorii şi să îşi asume responsabilităţile ce le revin", a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.
Din momentul primirii notificării din partea RCS&RDS, utilizatorii finali abonaţi ai companiei vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a alege între renunţarea la contractul încheiat cu furnizorul, fără a plăti nicio despăgubire, sau rămânerea în contract. RCS&RDS are obligaţia de a restitui integral utilizatorilor care, ulterior primirii notificării, doresc să denunţe unilateral contractul, sumele corespunzătoare taxei de mentenanţă percepute de RCS&RDS în perioada scursă între data introducerii taxei şi data rezilierii contractului