Cateva zeci de tone de pacura au ajuns in sistemul de canalizare si, de acolo, in mare
Amenda pe care o risca poluatorul este de pana la 50.000 lei
Miercuri dupa-amiaza, o avarie majora la una din conductele care leaga CET Palas de depozitele de combustibili ale Oil Terminal, in zona intersectiei bd. Aurel Vlaicu cu str. Varful cu Dor, a produs una din cele mai grave poluari din ultimii ani. Zeci de tone de pacura s-au scurs in sistemul de canalizare din partea de sud a orasului, de acolo au ajuns la statia de pompare a SC RAJA SA din zona Portii 6 a Portului si in statia de epurare, iar de acolo, in apele Marii Negre. Pomparea produsului petrolier prin conducte a fost oprita inca de miercuri seara, dar deja se scursesera cantitati mari de pacura.
Potrivit reprezentantilor SC RAJA SA, produsul petrolier a ajuns in statia de pompare SP0 - Poarta 6, statia fiind practic inundata de hidrocarburi si, de acolo, la statia de epurare Constanta Sud, la nivelul celor doua locatii inregistrandu-se pagube insemnate. Incercand sa limiteze efectele poluarii la nivelul statiei de epurare, reprezentantii RAJA Constanta au scos din functiune inca de miercuri seara statia de pompare SP0 (din punct de vedere tehnologic statia nu mai functiona la capacitatea optima din cauza hidrocarburilor deversate), iar produsul petrolier a fost deversat controlat in Portul Constanta, la nivelul danelor 34 si 63. In aceste locatii, s-au montat baraje plutitoare pentru limitarea irizatiilor de produse petroliere, iar in cursul zilei de ieri s-a actionat cu navele Depol, ale Oil Terminal.
„In urma cercetarilor efectuate impreuna cu reprezentantii Administratiei Bazinale de Apa Dobrogea-Litoral, se va stabili cantitatea de produs petrolier scursa. Avand in vedere faptul ca sistemul de canalizare poluat se intinde pe o lungime de peste 3 kilometri, dar si faptul ca cele doua stat