Instalat la sefia distribuitorului de carburanti MOL Romania acum noua luni, Szabolcs Ferencz vorbeste pentru Wall-Street despre misiunea sa in cadrul companiei, precum si despre criza romaneasca, asa cum se vede prin ochii unui manager care in ultimul deceniu si-a construit o cariera solida in domeniul comunicarii si corporate affairs in Ungaria.
Szabolcs Ferencz lucreaza in cadrul MOL din 2003, fiind responsabil de comunicare si marketing. Ferencz (foto) are o experienta solida in domeniul comunicarii guvernamentale si corporatiste, ocupand functia de vicepresedinte de comunicare in cadrul companiei petroliere.
Szabolcs Ferencz a crescut in Timisoara, emigrand in Germania unde si-a finalizat studiile, iar apoi si-a inceput cariera in comunicare. In 1998 a fost numit director al Centrului de Comunicare de pe langa cabinetul Primului Ministru al Ungariei, unde s-a ocupat atat de gestionarea activitatilor de comunicare, cat si de cele ale intregului guvern. Intre 2000 si 2002 a fost sef de cabinet in Ministerul Patrimoniului Cultural National din Ungaria.
In decembrie anul trecut, a fost numit la conducerea MOL Romania, in locul lui Zsolt Szalay.
Wall-Street: Ce ganduri aveati in toamna lui 2008, atunci cand economia mondiala fusese deja cuprinsa de criza?
Szabolcs Ferencz: Imi amintesc foarte bine de acest interval. Noi avem un noroc foarte mare la grupul MOL, cu Laszlo Varro, vicepresedintele grupului insarcinat cu dezvoltarea strategiei. El ne povestea deja, incepand din august, ca se va intampla ceva extraordinar, ca trebuie sa ne pregatim foarte bine si ca nu situatia se va incheia intr-o luna sau intr-un an. El a vazut situatia foarte clar si totusi foarte multi dintre manageri nu au priceput. De exemplu, eu: in octombrie am cumparat personal o masina cu credit in franci elvetieni - pentru ca rutina si obisnuintele din trecut a