După ce mai bine de 20 de ani a fost o vacă numai bună de muls pentru toţi politicienii care s-au perindat pe la conducerea Ministerului Transporturilor, CFR Călători se apropie cu paşi repezi de faliment, înregistrând datorii din ce în ce mai mari de la un an la altul. Gurile rele spun că această falimentare a operatorului feroviar de stat este una dorită de un "grup de interese". Una dintre metodele de risipire a banului public la care au apelat persoanele aflate la cârma Ministerului Transporturilor constă în cumpărarea de vagoane vechi la preţuri cu mult peste cele practicate pe piaţă pentru cele nou-nouţe sau prin modernizarea unor vagoane vechi cu bani mult mai mulţi decât ar fi fost necesar. Toate bune şi frumoase, însă autorităţile nu au ţinut cont de cererea şi oferta din piaţă, multe vagoane fiind neutilizate.
Astfel, câteva firme româneşti, patronate de importanţi oameni de afaceri, au câştigat de-a lungul anilor sute de contracte de achiziţionare de vagoane noi sau modernizarea vagoanelor vechi ale CFR. Patronii firmelor româneşti care desfăşoară activităţi în domeniul feroviar sunt foşti directori sau angajaţi ai companiei.
Fericitele firme câştigătoare de contracte grase, cu bani de la stat, pentru modernizarea vagoanelor CFR sunt Astra Vagoane Călători Arad, Remarul 16 Februarie Cluj, Remar Paşcani, Griviţa, IRVC CFR SIRV Braşov, IRV Călători, SIRV Titu, Astra Vest Bucureşti, Tristar Bucureşti etc.
Cu firmele menţionate mai sus CFR Călători a semnat contracte de sute de milioane de euro în vederea realizării lucrărilor de reparaţii sau modernizare a vagoanelor companiei, precum şi pentru cumpărarea de automotoare sau rame electrice noi sau vechi. Astfel, la licitaţie, autoritatea contractantă nu scrie că vrea să cumpere automotoare second-hand ca să nu se sesizeze anumite instituţii, însă se menţionează că se caută "a