Primii opt mari retaileri de bricolaj au înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, cu aproape 200 de milioane de euro mai puţin faţă de anul precedent. În 2009, doar doi retaileri din branşă, Bricostore şi Dedeman, au reuşit să raporteze profit. Restul jucătorilor din această piaţă, estimată la 2,1 miliarde de euro, inclusiv liderul Praktiker, au anunţat pierderi. Bricostore, care reuşise să se apropie de lider, este acum preocupat să nu piardă
Primii opt mari retaileri de bricolaj au înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, cu aproape 200 de milioane de euro mai puţin faţă de anul precedent.
În 2009, doar doi retaileri din branşă, Bricostore şi Dedeman, au reuşit să raporteze profit. Restul jucătorilor din această piaţă, estimată la 2,1 miliarde de euro, inclusiv liderul Praktiker, au anunţat pierderi. Bricostore, care reuşise să se apropie de lider, este acum preocupat să nu piardă locul secund în favoarea lui Dedeman. Spre deosebire de Bricostore, a cărui cifră de afaceri a scăzut în 2009 la 178,3 milioane de euro, Dedeman a terminat anul în creştere, bifând în dreptul veniturilor 251,8 milioane de euro şi 24,6 milioane de euro la profit, de aproximativ 2,5 ori mai mare ca al retailerului francez. Explicaţia să fie oare aceea că Dedeman, companie locală, cunoaşte consumatorul român mai bine decât investitorii străini?
Spre deosebire de anii 2007 şi 2008, când piaţa construcţiilor creştea precum Făt-Frumos, iar afacerile magazinelor de tip do-it-yourself (DIY) înfloreau spectaculos, în 2009 românii au abandonat construcţiile noi şi s-au axat mai mult pe renovări. „La fel ca şi în alte segmente de retail, au apărut schimbări ale comportamentului de consum. S-a accentuat tendinţa românilor de a se orienta în special către produsele destinate activităţilor de reamenajare“, spune Monica Hodo