Clienţii băncilor constănţene sunt extrem de nemulţumiţi de modul în care sunt trataţi, motiv pentru care au făcut coadă la sediul CJPC, cu reclamaţiile în mână.
OUG 50/2010 privind contractele de credit către consumatori a creat o adevărată isterie, atât în cadrul băncilor, cât şi în rândul clienţilor, totul culminând cu arbitrajul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Constanţa. Băncile au avut la dispoziţie un termen de 90 de zile pentru a emite către clienţi actele adiţionale la contractul aflat în derulare. Unităţile bancare nu au respectat prevederile legale, motiv pentru care reclamaţiile au început să curgă în valuri la sediul CJPC. „Numărul reclamaţiilor, în ceea ce priveşte băncile, a crescut de la începutul anului, având un adevărat «bum» după 21 iunie, odată cu OUG 50/2010. În perioada 1 decembrie 2009 - 21 iunie 2010 s-au înregistrat în total 93 de reclamaţii, iar de la 21 iunie şi până acum s-au înregistrat 150, adică dublu, în numai aproape trei luni. A crescut numărul reclamaţiilor pentru că băncile nu au emis actele adiţionale la timp", a spus directorul CJPC, Dionisie Culeţu. Pentru a fi mai operativi şi pentru a putea aplica sancţiunile prevăzute de lege în acest caz, clienţii băncilor sunt rugaţi să urmeze toţi cei trei paşi de exprimare a dezaprobării. „În primul rând, ar trebui ca cei nemulţumiţi să meargă la bănci, pentru a rezolva incidentul pe cale amiabilă. Cu numărul de înregistrare pe care îi iau pe plângere de la bancă, vin la noi, iar inspectorii CJPC fac un control la unitatea bancară, în urma căruia pot să aplice şi amenzile corespunzătoare, între 20.000 şi 100.000 de lei. Al treilea pas pe care ar trebui să-l urmeze consumatorul nemulţumit este instanţa, iar cel mai bine este să se constituie în grupuri, pentru a putea cere şi eventuale despăgubiri", a spus Dionisie Culeţu. Pentru cunoştinţa clienţilor b