În 2010, căruţaşii vrânceni au fost vinovaţi pentru producerea a 12 accidente, în urma cărora şase persoane au fost rănite gravDrumurile publice din judeţ sunt împânzite de căruţe, cu toate că circulaţia acestor atelaje este strict interzisă pe marea majoritate dintre şosele.
Deşi vremea atelajelor a apus de decenii în părţile civilizate ale lumii, vrâncenii nu vor să renunţe la căruţe nici în ruptul capului. Fie că merg la târg sau la câmp, fie că transportă fiare vechi, căruţaşii sunt nelipsiţi din trafic.
Pe şosea, cu orice risc
Primesc amenzi cu duiumul, dar asta nu-i intimidează. De altfel, cei mai mulţi nici nu se sinchisesc să le plătească. Mai mult, spun că fără căruţe ar muri de foame.
„Am căruţa de când mă ştiu şi nu pot renunţa la ea că n-aş mai avea cu ce-mi face treaba. Car toată recolta de pe câmp, mai adun şi fiare vechi şi uite aşa căruţa mă ajută să mai câştig câte un ban. Am luat şi amenzi, chiar săptămâna trecută mi-a dat un poliţist 270 de lei că circulam pe drum naţional. Dar pe unde să merg, pe arătură?", spune Mihai Corolea.
Nici Mircea Vătafu nu se sperie de avertismente şi sancţiuni. „Eu mă ocup de agricultură şi nu am de ce alt mijloc de transport să mă folosesc. Bani de maşină nu am", spune bărbatul.
Şoferii vrânceni sunt nemulţumiţi că deşi conform legii, circulaţia căruţaşilor este interzisă pe majoritatea drumurilor, poliţiştii îi păsuiesc, sancţionându-i doar cu amenzi sau avertismente în loc să le ridice atelajul.
„Nu se poate ca în secolul XXI, în Uniunea Europeană căruţele să fie nelipsite din trafic, în condiţiile în care în alte state civilizate au devenit piese de muzeu. Căruţele care circulă pe drumuri naţionale ar trebui confiscate", spune Gigi Dobre.
Şi Mihai Anghel este de părere că atelajele de pe drumurile intens circulate pun reale probleme în trafic. „La orice pas vezi căruţe