Deplasările în străinătate ale angajaţilor companiilor private şi instituţiilor de stat au compensat o bună parte din pierderile înregistrate anul trecut de către agenţiile de turism pe segmentul de bază, turismul de leisure. Scăderea înregistrată în 2009 de turismul de leisure a fost de până la 30%, cu efecte directe în conturile marilor turoperatori. Scăderea ar fi fost şi mai dramatică, spun aceştia, dacă o parte din agenţiile de turism specializate pe segmentul de
Deplasările în străinătate ale angajaţilor companiilor private şi instituţiilor de stat au compensat o bună parte din pierderile înregistrate anul trecut de către agenţiile de turism pe segmentul de bază, turismul de leisure.
Scăderea înregistrată în 2009 de turismul de leisure a fost de până la 30%, cu efecte directe în conturile marilor turoperatori. Scăderea ar fi fost şi mai dramatică, spun aceştia, dacă o parte din agenţiile de turism specializate pe segmentul de leisure nu şi-ar fi salvat bilanţurile prin servicii oferite companiilor. Turoperatorii care nu au prins acest tren în 2009 aleargă acum să câştige o cotă cât mai mare de piaţă. „Revenirea pieţei de business travel se vede în străinătate. Din păcate, redresarea nu se simte la fel de mult pe piaţa locală “, spune Aurel Pavel, preşedintele J’info Tours, care a înregistrat în ultimele luni o creştere de 15%-20% pe segmentul corporate business travel. „Datorită parteneriatului cu HRG (Hogg Robinson Group, a treia firmă de travel management din lume, după American Express şi Carlson Wagonlit Travel - n.r.) am reuşit, în ultimul an, să câştigăm clienţi noi de talie globală“, adaugă el, precizând că alte două multinaţionale i-au intrat în portofoliu în 2010.
O companie mare cumpără lunar bilete de avion de 50.000 de euro
Astfel, serviciile de turism oferite companiilor au ajuns să reprezinte mai mult de 60% din cifra