Cu 485 de cai-putere şi un cuplu de 780 Nm, e limpede că vorbim despre cel mai puternic hybrid din lume. De ce este totuşi nevoie de un SUV cu asemenea parametri? Simplu: pentru că se poate realiza, după cum au demonstrat inginerii de la Bayerische Motoren Werke AG.
Deloc puţini în România, amatorii de maşini de fiţe au acum în X6 ActiveHybrid o nouă posibilitate de exprimare. Şi una care nu lasă loc de prea multe replici, câtă vreme "alien"-ul realizat de inginerii de la München are sub capotă un motor V8 de 4.4 litri, care dezvoltă singur 407 CP şi un cuplu de 600 Nm. Adăugaţi-i acestuia şi cele două propulsoare electrice din interiorul cutiei de viteze automate cu şapte trepte şi veţi ajunge la un neverosimil 485 CP şi 780 Nm! Bombă atomică în toată regula!
Cum se traduc cifrele de mai sus în performanţele lui X6 ActiveHybrid? În primul rând, tot cuplul maxim al motorului este disponibil din prima secundă, de la zero turaţii, mulţumită celor două motoare electrice. Transmisia activă cu două moduri oferă un mod cu cuplu maxim la pornire şi la viteze mici, în timp ce acceleraţia şi rulajul la viteze mari sunt abordate separat. În cazul în care pedala de acceleraţie nu este acţionată violent, X6 ActiveHybrid poate rula aproximativ doi kilometri cu o viteză maximă de 60 km/h exclusiv în modul electric. Bateria se descarcă însă văzând cu ochii, iar V8-ul va porni singur, fără ca să realizeze cineva asta dacă nu vede acul turometrului ridicându-se brusc. Pişcată ferm, pedala de acceleraţie duce SUV-ul german la 100 km/h în 5,6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 236 km. Încercat pe Autostrada Soarelui în condiţii de pustietate totală, X6 ActiveHybrid a lăsat din start senzaţia că valoarea avansată de producător poate fi lesne atinsă.
Ţinuta de drum este un superlativ. Chiar dacă posibilităţile de performanţă ale maşinii sunt