Autostrada Bucuresti-Constanta inca nu s-a terminat. Autostrada Transilvania s-a inceput, dar s-a sistat. Autostrada Pitesti-Timisoara-Nadlag nu s-a sistat, pentru ca n-a inceput, iar autostrada Bucuresti-Ploiesti a inceput, dar a primit comanda "pe loc, repaus!", din motive de expropieri si alte formalitati.
Pe scurt, in Romania sunt incepute patru autostrazi, dar nu-i terminata nici una si nici nu se mai lucreaza la vreuna.
In Japonia, e altfel. Autostrada Hanshin Expressway, care leaga Osaka, Kobe si Kyoto s-a terminat, desi una din exproprieri era imposibila: pe tereneul afectat, urma sa se construiasca un bloc.
Fireste, japonzii aveau de ales intre mai multe variante romanesti:
1. Sa sisteze lucrarie.
2. Sa se certe cu proprietarii pentru exproprieri.
3. Sa dea comanda "pe loc, repaus!"
4. Sa nu mai construiasca blocul.
5. Sa nu mai construiasca autostrada.
6. Sa nu mai construiasca nimic, fiind criza.
Noi am fi ales-o pe ultima.
Japonezii au ales o varianta japoneza: s-a construit si autostrada, s-a construit si blocul. Respectiv, autostrada traverseaza blocul prevazut pe acelasi amplasament.
Mai exact presa informeaza ca autostrada trece prin etajele 5-7 ale cladirii Tower Building, astfel incat exista magazine, birouri si apartamente pana la etajul 4, intre etajele 5 si 7 trece autostrada, iar de la etajul 8 in sus exista tot apartamente.
Nu se putea altfel, pentru ca, asa cum informeaza presa japoneza, terenul era deja vandut pentru constructia cladirii in momentul in care planul urbanistic a fost schimbat pentru a trece autostrada prin acel loc. Proprietarii nu au vrut sa cedeze terenul si astfel s-a ajuns la o intelegere, prin care acestia au permis autostrazii sa treaca prin etajele 5-7 ale cladirii.
Constructorii