Tuturor ne place sa credem ca atunci cand ajungem intr-o functie de conducere vom fi sefi buni, insa intrebarea este daca, atunci cand ocupam o astfel de pozitie, chiar reusim sa fim?
Poate ca in ultima vreme problemele economice i-a facut pe cei mai multi sefi sa devina mai aspri, insa uneori a fi sef este o adevarata arta. Daca vrei sa afli daca te incadrezi la categoria "cel mai bun sef" in ochii angajatilor tai, incearca sa vezi cum stai vizavi de urmatoarele capitole, prezentate de Open Forum.
1. Nu micromanageriezi. Exista si lucruri mai frustrante decat un sef care nu este multumit de munca ta. Printre ele se numara cei care iti spun in amanunt ce trebuie sa faci. Sefii adevarati cred ca oamenii pe care ii angajeaza sunt destul de destepti sa isi faca munca, desi poate ca o fac diferit decat ar fi gandit-o ei.
2. Stii cum sa te distrezi. Oameni muncesc pentru tot felul de motive, iar salariul este doar unul. Muncim pentru a invata lucruri noi, a cunoste noi oameni, a ne modela aptitudinile, dar si pentru a socializa. Cei mai buni sefi au un mod de lucru distractiv, stiind cand si cum sa insereze mici momente vesele in seriozitatea muncii pe care angajatii o au de facut.
3. Stii sa dai si inapoi. Trebuie sa stii cand sa iti impingi angajatii de la spate sa faca ceva, dar si sa dai inapoi daca acestia iti sugereaza ca nu este bine ceva.
4. Ai maniere. Unele dintre punctele de pe aceasta lista sunt intuitive, altele mai putin. A spune "te rog" si "multumesc" poate parea un lucru mic, dar in realitate nu este asa. Un sef care nu spune aceste cuvinte face ca oamenii sa se simta inferiori. Avand bune maniere meriti respect, iar respectul te face sa castigi.
5. Iti tratezi angajatii ca pe niste adulti. Sefii buni stiu, de exemplu, ca in cazul in care un angajat iti spune trebuie sa vina intr-o zi