Toate companiile mari au redus preturile produselor lor in timpul recesiunii, asa ca si micii producatori au simtit presiunea preturilor.
Multi si-au inchis afacerea, iar cei care au ramas se lupta sa supravietuiasca. Insa pentru micile companii nu e intotdeauna o idee buna sa taie preturile, ci acest lucru trebuie sa ramana mai degraba ultima solutie.
Entrepreneur a intocmit o lista cu intrebarile pe care trebuie sa ti le pui ca sa iei decizia de a taia preturile.
Stii cati bani iti ies din fiecare vanzare?
Gandeste-te cati bani iti raman tie din fiecare vanzare de un leu. Daca raspunsul este 50 de bani, atunci este foarte bine, pentru ca inseamna ca profitul tau este de 50%.
Daca preturile nu sunt destul de mari incat sa ramai macar cu 20% la fiecare vanzare, este clar ca o taiere de preturi ar fi fatala pentru afacerea ta.
Vei mai avea cum sa-ti platesti angajatii?
Chiar daca ai avea un profit de 50%, nu ar insemna neaparat ca este si unul sanatos. De aceea, preturile trebuie sa reflecte costurile intregii tale afaceri, nu doar a bunului pe care il vinzi.
Iar afacerea ta nu ar merge fara cei care vand, cei care produc, furnizori etc. Asa ca inainte de a taia din preturi adu-ti aminte ca ai angajati pe care trebuie sa-i platesti.
Bagi destui bani in promovare?
Orice afacere are nevoie de promovare pentru a functiona. Iar publicitatea costa, motiv pentru care sumele alocate acestui capitol nu sunt dintre cele mai mari.
Pune in balanta taierea costurilor si investirea in publicitate.
Toate companiile mari au redus preturile produselor lor in timpul recesiunii, asa ca si micii producatori au simtit presiunea preturilor.
Multi si-au inchis afacerea, iar cei care au ramas se lupta sa supravietuiasca. Insa pentru mi