A intrat în afaceri la 18 ani, vânzând Dacia - cadou de la părinţi. De la îmbuteliat băuturi alcoolice, a sărit la afaceri cu saloane de înfrumuseţare.
Era un puşti când şi-a deschis primul său salon de înfrumuseţare. Silviu Bălţăţeanu avea 22 de ani şi deja nevastă. Într-o zi s-a cam deranjat: consoarta lui sunase la un salon de frumuseţe şi o programaseră să vină peste două săptămâni. Aia a fost ziua în care s-a decis că trebuie să-şi deschidă el un astfel de salon.
Şi l-a deschis în cartierul Berceni din Bucureşti - a cumpărat un apartament de trei camere şi l-a transformat în salon cu manichiură, pedichiură, solar, coafură şi cosmetică. I-a spus "Why not", după ideea soţiei.
"La început, nu ne-am priceput nici unul la nimic, nici eu, nici soţia mea. Eu am intrat într-un salon bun şi am fotografiat din priviri tot ce am văzut acolo, apoi am început să şi învăţ. Ca să fiu sigur că angajez personal potrivit, mi-am luat mai înainte un consultant stilist, care să îmi spună dacă oamenii pe care urma să îi angajăm sunt buni sau nu. Am început cu vreo 7-8 salariaţi şi am pus tarife mici, să atragem clientela", ne spune patronul.
Apartamentul l-a costat 11.500 de dolari, iar salonul, cu tot cu aparatură şi amenajări, încă 5.000 de dolari. Toate astea se întâmplau acum zece ani. Astăzi, Silviu are cinci saloane, vreo 70-80 de angajaţi şi se pregăteşte să deschidă şi al şaselea centru. Criză nu are, ba dimpotrivă! E asaltat de cliente care au renunţat la saloanele de lux în favoarea altora, la fel de bune, dar mai ieftine. Cu totul, primeşte câteva mii de cliente pe lună. Conduce afacerea fără să fi făcut înainte o facultate; a rămas tot cu liceul. N-are nici un fel de jenă, ba chiar e sincer şi recunoaşte că nu i-a plăcut şcoala.
15 - 20.000 de euro costă amenajarea unui salon, plus preţul spaţiului
Povestea antreprenorului Silviu Bălţăţe