Ultima oara, m-am uitat la TVR miercuri, la meciul de fotbal CFR Cluj- FC Basel, din Liga Campionilor. Pana la acest moment, nu prea m-a interesat televiziunea publica. Ca si pe multi privitori de tv din aceasta tara. Asa se explica si caderea abrupta a cotei de piata pentru TVR.
Caderea s-a resimtit pentru toata piata Uniunii Europene a televiziunilor publice, ajungandu-se la o medie de 28,6%, fata de un an 2000 cu 32,2%.
Televiziunea publica din Romania este, insa, in abisul audientelor, ajungand la o cota de piata de 7,3% fata de 38,3% in anul 2000.
Acestea sunt cifre anuntate de Alexandru Lazescu noul presedinte al TVR, care mai precizeaza ca deficitul pe primele 6 luni din 2010 este de 18 milioane euro. De ce a ajuns televiziunea nationala Cenusareasa posturilor publice din Uniune? Se vrea o restructurare adevarata si o repunere in functiune a unui produs sau se urmareste spoirea adevarului pe spinarea contribuabilului?
"Cred ca trebuie sa avem in vedere o majorare a taxei TV. Toate tarile din jur au abonamente mai mari decat in Romania pentru posturile publice", declara reformistul Lazescu. Ca si in cazul altor "mamuti" denumiti generic "companii nationale", televiziunea publica nu se bazeaza exclusiv pe eficientizarea costurilor, ci se urmareste si marirea taxei tv. O taxa care a starnit si la nivelul de acum discutii aprige in spatiul public.
CFR si Metrorex sunt ultimele companii de stat care au anuntat scumpirea biletelor de calatorie. Din cauza pierderilor continue si masive, cresc intr-un mod accelerat preturile pe spinarea calatorilor. Avem deficit, e logic, marim preturile si scapam de presiune, macar pentru cateva luni. Asta e strategia de management in cazul companiilor de stat, iar TVR nu face exceptie.
Cand e vorba de reduceri salariale, nu se baga nimeni peste veniturile "mamut